Visați la o campanie de succes? Atunci spuneți „NU” bloggerițelor de beauty închipuite!

Later edit: Vă voi ține la curent cu noutățile care apar pe această temă, deocamdată vă pot spune că am primit o groază de report-uri pe toate conturile mele de Facebook, pe care, evident, frustratele furioase nu au reușit să mi le blocheze (și nici nu vor reuși!).

În ceea ce privește modalitatea de extragere a câștigătoarelor, observ că predomină bloggerițele care aleg tragerea la sorți și vorbele mieroase, însă nu scăpăm definitiv de cele mărinimoase (foarte puține oricum!), care își răsplătesc DOAR cititoarele. Nu îmi dau seama exact dacă această tendință vine în urma discuțiilor create pe baza subiectului sau dacă fetele chiar voiau să fie corecte. Rămâne de văzut.

Pentru cei/cele care nu înțeleg de ce este nevoie de actualizări, vreau să specific: peste 20, 30 de bloggerițe au luat parte la această campanie și neexistând o dată bine stabilită de anunțare a câștigătoarelor (pe care oricum nu ar fi respectat-o toate), în fiecare nouă zi aflăm dacă avem de-a face cu niște fete cu blog de beauty ȘI cu demnitate sau doar cu niște profitoare. Problema este că acum nu ne putem da seama dacă sunt cu obraz sau dacă procedează așa pentru a nu intra în gura lumii. Dar la un moment dat, într-un fel sau altul, tot aflăm noi.

Tocmai de aceea am stat și m-am gândit cum aș proceda eu, dacă aș fi acum în situația ingrată în care se află compania Nivea.

Mi-aș cere scuze în numele companiei pentru neplăcerile de care au avut parte participantele și pentru că nu am lămurit de la bun început care sunt regulile pe care toate bloggerițele trebuiau să le accepte și să le respecte.

Și pentru că nu e tocmai etic și frumos să cerem și să luăm cu japca zecile de produse pe care le-am oferit drept premii, dar care au sfârșit în baia bloggerițelor, vom face în felul următor: pe pagina de Facebook Nivea lansăm un sondaj de opinie cu întrebarea “Ați fost mulțumită de felul în care s-a desfășurat campania noastră pe blogul Cutărică Blog?”, iar ca variante de răspuns avem toate numele blogurilor participante. Care este miza?? Colaborarea noastră cu blogul respectiv. Să fim serioase, Nivea a ajuns într-un punct în care nu are nevoie de review-urile unor no name, pe deasupra și cu reputație proastă, pentru a-și vinde produsele. Milioane de femei apreciază brandul Nivea din toate punctele de vedere, atât în ceea ce privește calitatea și prețurile accesibile, dar și felul în care Nivea comunică și menține legătura cu consumatoarele sale.

Mi se pare o idee foarte bună acest sondaj pentru că sunt convinsă că va fi unul cât se poate de corect și apropiat de realitate, acum că toată lumea a văzut adevărata față a unora dintre bloggerițe și concursomanele nu mai sunt nevoite să le lingușească doar în speranța că, poate poate, la un moment dat, le vor răsplăti. Totul va fi transparent și clar.

Luăm un interval în funcție de like-urile/share-urile/comentariile pe care le-a primit postarea concursului de pe blogul respectiv. De exemplu, a avut 254 de like-uri, dacă nu reușește să strângă la acest sondaj măcar 250 de voturi, înseamnă că ceva e în neregulă. Poate vă gândiți că e cam drastic să renunțe la o colaborare doar pentru 4 voturi (că mai sunt și persoane răutăcioase), însă 4 voturi în minus reprezintă 4 persoane pe care Nivea le poate pierde ca și clienți din cauza neseriozității bloggerițelor.

Bineînțeles că va exista și fereastra de comentarii aferentă sondajului unde oricine își poate spune nemulțumirea cu privire la campanie, asta pe lângă vot.

Acum, în funcție de buget, eu m-aș oferi să premiez măcar 50 de persoane dintre cele care vor lua parte la inițiativa #operațiuneademascarea (joc de cuvinte, campania a avut hashtag-ul #operațiuneademachierea), deși consider că este prea puțin, ținând cont de câte premii s-au pierdut prin familiile bloggerițelor. Asta rămâne la latitudinea Nivea, însă vă asigur, oamenii vor participa și dacă nu le veți oferi nimic, pentru că vor să se facă dreptate.

Consider că în acest mod Nivea poate demonstra tuturor că este compania de succes care până deunăzi avea imaginea nepătată de mâini cremuite dar alunecoase, care își respectă clienții și care ține cont de părerea lor.

Ce mai e nou în lumea concursurilor?

După ce am dus lupte cu niște băgători de seamă, ați crede că m-am potolit. Dar iată-mă iar, scriind despre nereguli în lumea noastră roz și plină de câștiguri.

Cam de ieri au început niște conflicte în industria de beauty, conflicte care au la bază cea mai nouă campanie Nivea, din păcate. Spun „din păcate” deoarece Nivea întotdeauna a fost un brand care a știut să comunice cu clienții săi și nu au fost niciodată probleme care să îi pericliteze imaginea pe piață, în fața consumatorilor. Asta până când a ales să facă această colaborare cu bloggerițele de beauty, atât de dragi mie.

O singură dată voi mai specifica acest lucru, răspicat: nu am nimic împotriva TUTUROR bloggerițelor de beauty/fashion. Știu foarte clar că fiecare pădure are uscăturile ei, de aceea când scriu despre ele specific mai mereu că nu este vorba despre TOATE. Sunt bloggerițe de beauty/fashion pe care le admir pentru ceea ce sunt, persoane decente, cu mult bun simț și nu pentru ceea ce vor să pară. Și nu le urmăresc doar pentru a câștiga ceva, ci pentru că îmi place interacțiunea cu ele.

Așadar, în urmă cu vreo 2 săptămâni, a luat naștere respectiva campanie, sub forma unor concursuri online, evident, fie pe paginile de Facebook, fie pe blogurile respectivelor bloggerițe. Concluzia generală care s-a desprins atunci, în ceea ce privește desfășurarea concursului dar și extragerea câștigătorilor, a fost următoarea: la fiecare 10 like-uri/share-uri/comentarii pe care postarea cu concursul le primea, un participant primea un premiu. Cât mai multe like-uri/share-uri/comentarii, cât mai multe premii. De exemplu, X-uleasca Beauty Blog a strâns 200 like-uri, prin urmare avem 20 de premii care să fie oferite, prin tragere la sorți, cu ajutorul prietenosului random,org., celor care au participat cumva la postarea respectivă.

Numai că, șocant (pentru mine, nu!), aflăm cu stupoare că bloggerițele au schimbat din mers regulile și că, literalmente, se pișă pe ceea ce au promis de la bun început. Când trebuiau să dea 30 de premii, se hotărăsc să dea doar 3, cu chiu cu vai și alea persoanelor care au fost active mereu pe pagina lor și pe blog. Say whaaat??!! Și încă nu v-am spus faza cea mai tare. Daa, au dat ele cele 3,4,5 premii, însă Nivea le-a trimis toate cele 30,40,50 premii pe care ar fi fost normal să le dea. 🙂 Nu e minunat?? Trase la răspundere de către participante, bloggerițele au început iar să se victimizeze (concursomanele nu au suflet!), of course, să ne înșire iar pagini întregi despre cum vor ele să fie apreciate pentru ceea ce fac/scriu și nu pentru concursuri, să ne spună că nu ne-a obligat nimeni să participăm și că dacă nu ne convine situația să le dăm Unlike/Unfollow, că ele vor să rămână doar cu cei buni pe pagină, adică cu pupincuristele de care v-am mai tot povestit.

Vă întrebați și voi ce vor face cu restul de produse pe care le au deja în posesie, nu? Am aflat și noi, pentru că s-a dat una dintre ele de gol, după ce a postat poza cu toate produsele, vreo 15 bucăți din fiecare produs * 3, dar a premiat doar 3 fete. Cică le păstrează pentru concursuri viitoare sau le vor oferi cititoarelor fidele, care nu sunt pe interes. Și toate astea pe baza reputației și a banilor companiei Nivea.

11258358_1898854217005497_7306697721311082788_n

11855775_1898853183672267_631836598138323938_n

Părerea mea personală este asta:

Nivea a fost de bună credință, ideea campaniei a fost super, era o situație win-win atât în ceea ce privea interacțiunea pe pagina bloggerițelor, cât și promovarea produselor Nivea.

Însă problema a apărut în momentul în care una dintre bloggerițe, ori cu mâna/ochiul format, ori jucând la cacealma, a hotărât că mai bine își cadorisește ea neamurile decât să dea premiile unora ahtiate după câștiguri.Altele au urmat-o și iată unde am ajuns.

Mă aștept să primesc din nou comentarii cum că sunt o frustrată indivioasă pe succesul lor, blabla-uri neinteresante ca și persoanele care le postează. Tocmai pentru că știu destul de bine cum sunt de fapt minunatele bloggerițe, cât de mult și cât de multe persoane enervează cu atitudinea lor, îmi permit să scriu asta și o voi face de fiecare dată, până când ceva se va schimba. Cel mai rău mă scot din sărite aroganța, nesimțirea și aerul de superioritate pe care îl afișează, de parcă noi suntem niște muritoare și ele Dumnezei.

Eu am câștigat până acum pe 2 bloguri diferite și deși ar fi frumos din partea mea, nu voi la renunța la niciun premiu. Așa cum pupincuristele câștigă chiar pe 5,6 bloguri, așa mă pot bucura și eu de premii.

Vă las atașate print-uri cu răspunsurile bloggerițelor (să vedeți și voi atitudine), dar și reacții, deși puteți găsi mai multe pe pagina de Facebook Nivea, care tot întârzie să dea un răspuns în ceea ce privește toate aceste nereguli și nu știu dacă e o decizie foarte înțeleaptă. Ceea ce pot afirma cu certitudine este faptul că se va lasa cu multe unlike-uri, indiferent de ceea ce va răspunde compania organizatoare.

P.S.: Felicitări fetelor cu bloguri de beauty (pentru că nu merită să le bag în aceeași oală), care au știut să-și păstreze demnitatea și cititoarele și sigur vor avea mai mult de câștigat decât o apă micelară și un pachet de șervețele demachiante! Bravo!

n1

n2

n3

n4

n5

4 thoughts on “Visați la o campanie de succes? Atunci spuneți „NU” bloggerițelor de beauty închipuite!

  1. Au fost si persoane corecte dar si incorente.Problema este faptul ca aceasta campanie o fi fost ea corecta daca si unele dintre bloggerite ar fi fost corecte.Nimeni nu cerseste nimic de la nimeni,daca blogurile nu ar avea cititori,participanti la concursurile care le organizeaza(concursomanii)atunci nici ele nu ar exista.Problema nu este valoarea premiului ci e vorba de corectitudine,felul in care sunt tratati cei din jurul tau,asta cred eu.

    Like

  2. si eu am patit la fel am dat likee/share/coment la o multime de bloguri la care eram abonata,nici nu m-am gandit ca nu o sa fie un premiu si pt mine,vazand cat de darnici sunt cei de la Nivea,dar EROARE nu am castigat nimic .Nu asta ar fi problema ,dar nu cred ca este corect ca apropiatii lor sa castige nu stiu cate premii si altii nimic. O organizare defectoasa,insotita de ceva minciuni.Pacat!

    Like

    • ce sa mai adaug corect din toate punctele de vedere!am dat like/share/coment la 20 de bloguri sui bineanteles ca nu am castigat la nici unul ,ca erau altele deja castigatoare!de fapt ele cred ca se stiau de cand a inceput campania !

      Like

Leave a Reply

