Omphalophobia

Am descoperit ca intr-adevar am o fobie.De fapt,imi e teama de multe lucruri,de la gandaci pana la doctori sau la intuneric.Insa nu ma terorizeaza atat de tare ca..ei bine..teama de burice.Unora o sa vi se para amuzant,insa pentru mine,credeti-ma ca nu e deloc asa.

Nu imi dau seama cand mi s-a dezvoltat atat de tare aceasta teama,insa tin minte ca prin clasa a 9 a,daca imi atingeam buricul (din greseala,evident!), simteam o nevoie urgenta sa merg la toaleta.Cu timpul insa,am inceput sa ma simt rau,sa ma ia cu ameteala daca “umblam” prin zona aia sau chiar daca vedeam pe altcineva facand asta.

M-am documentat putin si tot ce am gasit a fost pe site-uri din strainatate.Ce am inteles eu :

Iata o definitie :

       “Omphalophobia is a specific phobia, an abnormal fear of belly buttons. It is a fairly rare phobia. People with this phobia become distressed when anyone’s navel area is subjected to touch, especially their own.”

Conform wikipedia,cuvantul ” omphalophobia” provine din limba greaca : “omphalo” = buric si “phobia”=teama.

Aceasta fobie are doua posibilitati de manifestare : teama de propriul ombilic (de a fi atins de ei insisi sau de alte persoane),dar si teama fata de ombilicul altora ( de a-l atinge sau de a-i vedea atingandu-si-l).Cei mai multi pacienti prezinta ambele expresii.

Cele mai multe lucrări psihanalitice legate de aceasta teama spun ca  are un sens simbolic,venit din inconştient,si este legat ,mai ales, de sexualitate. (in cazul meu,nu)

 Omphalophobia e considerata a fi destul de rara,oamenii de stiinta nu au studiat acest fenomen inca,ceea ce lasa multe semne de intrebare ,mai ales celor ce sufera de aceasta fobie.(acestia sunt incercati de un sentiment de singuratate,din cauza ca sunt diferiti)

Asta in teorie,pentru ca cei care sufera de omphalophobie au chiar si un grup pe facebook, http://www.facebook.com/group.php?gid=20412580864 ,si nu sunt foarte putini..peste 500 de persoane.

Spre deosebire de majoritatea fobiilor,care sunt legate de un fenomen extern,omphalophobia este legata de respingerea unei parti a corpului persoanei proprii.Un disconfort este adesea legat de prezenta ombiliclui in sine,unele persoane avand sentimentul ca acesta este inca legat de organele interne.

Expresia principala a acestei frici este o respingere totală a contactelor cu această parte a corpului.Mai multe marturii vorbesc despre imposibilitatea de a-l putea curata,de a permite cuiva sa se apropie de aceasta parte a corpului,sau chiar sa aiba sentimentul ca ceva trage de ombilic din interior.

Dar aceasta fobie poate insemna,de asemenea,o respingere de contact cu umbilicul altora sau vederea unui ombilicul ce este atins.Simpla vedere a unui ombilic poate creste stresul cauzat de fobie si poate produce chiar o senzatie de greata.Pana si imaginile pot crea un disconfort intens pentru cei ce sufera de omphalophobie.

Cam atat.Ma bucur ca am aflat ca nu sunt singura care sufera de aceasta ciudata fobie…:D

Insa ma gandesc cu groaza la altceva.La momentul cand voi fi insarcinata :)) Ati observat macar o data o femeie gravida careia i se observa destul de tare buricul prin haine…imaginati-va prin ce va trebui sa trec..si nu numai atunci,ci si dupa nastera copilului,care de asemenea va avea buric ( !!! ) si va trebui sa il ingrijesc si sa acord o atentie sporita mai ales acelei parti a corpului lui..(http://www.copilul.ro/nastere/bont-ombilical/Ingrijirea-bontului-ombilical-a6559.html )

Wish me luck ! :)))

 

Leave a Reply

