A citi sau a nu citi?

“Este curios cat de tiranic poate fi obiceiul de a citi.”(James Russell Lowell)
Asa cum am spus si in descriere,imi place foarte mult sa citesc.Iubesc sa ma pun in pielea personajelor si sa simt actiunea ca si cum as face parte din ea.Senzatia pe care o am cand citesc e ca atunci cand urmaresc un film foarte bun(asta depinde si de carte),insa de zeci de ori mai intensa.Uneori citesc foarte mult,daca gasesc carti care sa-mi placa foarte tare.Sau daca plictiseala e prea mare.Una din doua.Acum doua veri,tin minte ca citeam in fiecare zi cate o carte.Nu ma lasam pana nu o terminam.Nu mancam,nu dormeam.Cand plecau ai mei la serviciu,eu atunci adormeam,dupa o noapte alba.Mi se parea amuzant pentru ca veneau parintii sa ma certe,sa mai ies si eu la aer.Asta in timp ce o apostrofau pe sora mea din cauza ca ea nu citea nici macar un rand.:)
Intotdeauna am preferat cititul in locul exercitiilor la mate sau iesitului la joaca in fata blocului.Am inceput cu ‘Povesti si basme’,’Povesti nemuritoare’,in care ma vedeam printesa din turn salvata de printul pe cal alb,am continuat cu Jules Verne in care eram o aventuriera dornica sa descopere lumea si am sfarsit cu romane de dragoste ca o irecuperabila indragostita.
Imi place si citesc tot ceea ce are actiune.Preferatele mele sunt cartile thriller & mistery,sci-fi/fantasy si cele cu o nota de umor.Nu citesc deloc poezie si filozofie.
Nu pierd nici o ocazie atunci cand merg la Bucuresti ca sa dau o tura si pe la depozitul de carte(n-am idee cum se numeste).Acolo ma simt in elementul meu.Stau ore intregi si plec cu cel putin 10 carti in brate.Apoi urmeaza drumul pana la Dragasani si stau si ma gandesc despre ce o fi vorba in carti.Si ma bucur ca un copil la gandul descoperirii.Si n-am rabdare si ma apuc sa citesc.:)
Acum ceva timp(vreo 3 ani cred),am facut o ‘descoperire’ de care sunt foarte mandra.Pe un raft am vazut o multime de carti cu coperti foarte colorate,cu desene foarte faine,care pur si simplu te invitau sa le cumperi.Am inceput sa le rasfoiesc.Si inca mai fac asta si astazi.Acele carti au subiecte contemporane,ca sa zic asa,despre fete aiurite,secrete,cumparaturi,Hollywood,baieti si povesti de dragoste.Mie una imi plac foarte mult.Niste carti usoare,dar interesante,amuzante,pe care le citesti pe nerasuflate.De-atunci si pana acum am adunat peste 50 astfel de carti si nu cred ca gasesc vreuna care sa-mi fi placut mai putin.
Tot atunci am descoperit cartile lui Charlaine Harris.Cu mult inainte sa apara toata nebunia cu ‘vampirii sexy’.Seria “Vampirii Sudului” m-a cucerit complet.Intriga plina de actiune si de umor,personajele consistente si originalitatea dau o nota distinctiva acestui spumos amestec de dragoste,mister si fantasy.Trasaturile romanului gotic sporesc savoarea speciala a cartii,autoarea imbinand mai multe genuri,pentru a crea in final unul nou,propria sa creatie incantatoare.O recomand tuturor celor pasionati de asa ceva.N-o sa regretati.
O sa fac o lista cu cartile care mi-au placut cel mai mult(presimt ca va fi una destul de lunga),asa ca simtiti-va liberi sa comentati,sa dati sugestii.

Leave a Reply

